نظارت بر تردد دریایی قشم برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدا کرونا
نوشته شده توسط : hsi

نظارت بر تردد دریایی قشم برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدا کرونا

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: با توجه فعالیت اتباع خارجی به ویژه در غرب قشم، باید نظارت دریابانی، شیلات، گمرک و شبکه بهداشت بر تردد دریایی و هوایی برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدای ویروس کویید ۱۹ در این شهرستان افزایش یابد.

علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: افرادی که بر روی شناورها فعالیت می‌کنند باید مورد معایینه قرار گیرند و به ویژه اتباع خارجی در اسکله‌های روستاهای سَلَخ و دوستکو نباید بدون مشخص شدن وضعیت سلامتی تردد کنند.

وی ادامه داد: سویه لامبدا کرونا در کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان شیوع پیدا کرده که باید اتباع این کشور با حساسیت بیشتری مورد معاینه قرار گیرند.

افراد زیر ۳۰ سال هدف کرونا لامبدا

فرماندار قشم تصریح کرد: سویه لامبدا سن زیر ۳۰ سال را درگیر می‌کند، سرعت و قدرت سرایت آن بیشتر از سویه دلتاست و نسبت به واکسن و کیت‌های تشخیص گریز پذیری دارد.

وی افزود: تب در ناحیه سینه و شکم در سویه لامبدا نسبت به سویه دلتا بیشتر است، حس‌های چشایی و بویایی انسان مبتلا به آن از بین می رود و سایر علایم آن شبیه سویه دلتاست.

نصری ادامه داد: همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و به ویژه پرهیز از تجمعات توسط مردم از یکسو و افزایش سرعت واکسیناسیون از سوی دیگر تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا دارد.

هشدار برای سفر به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان

وی اظهار کرد: در فرودگاه قشم نیز اتباع بیگانه باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرند و شرکت هوواپیمایی مربوط باید از پیش محل قرنطینه را پیشبینی کرده باشد.

فرماندار قشم افزود: رسانه‌ها نیز باید با اطلاع رسانی و ایجاد دغدغه در بین مردم آمادگی آنان را برای رعایت دقیق دستورالعملاهای بهداشتی افزایش دهند و به مردم برای مسافرت به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان هشدار های لازم را اعلام کنند.

نصری گفت: تشخیص سریع و به موقع بیماری بسیار مهم است که شبکه بهداشت باید در این باره از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: